Inspirerade av den skandinaviska naturen, naiva barnteckningar och udda prylar skapar Fine Little Day design för barn och vuxna med barnasinnet kvar. Arbetet med Fine Little Day byggde på att implementera en data-driven process i deras annonserings strategi på Facebook Ads & Google Ads.
”Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua. Ut enim ad minim veniam, quis nostrud exercitation ullamco laboris nisi ut aliquip ex ea commodo consequat. Duis aute irure dolor in reprehenderit in voluptate velit esse cillum dolore eu fugiat nulla pariatur. Excepteur sint occaecat cupidatat non proident, sunt in culpa qui officia deserunt mollit anim id est laborum.”
Strategi & Koncept
Från början tog vi fram en strategi där vi utifrån analyser tog fram en genomförbar digital marknadsföringsplan som är anpassad efter Fine Little Days behov och utmaningar. Vi undersökte målgrupper, sökord och konkurrens, och arbetet med koncept och tonalitet började att växa fram.
Leverabler:
Growth Marketing
Vi tog fram en sk. “Customer journey map” där vi ser till att vi fångar upp alla kundkontakt punkter, från första kontakten med varumärket till avslutad affär. Utifrån detta skapade vi en hållbar strategi för hur och vart vi sätter upp kampanjer och annonser.
Leverabler
Mätning & Optimering
Från första dag mäter och undersöker vi hur användarna beter sig och agerar på resultaten. För att uppnå de mål vi satt upp bevakar, driftar och förvaltar vi våra kunders investering med täta avstämningar och planerar nya aktiviteter för att ständigt optimera resultaten och kundupplevelsen.